12 June 2010

Apa tujuan wujudkan Nasyid di radio online serifm?

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pengunjung yang mengunjungi blog saya yang sederhana ini. tertarik pulak saya untuk kongsi dengan anda topik yang begitu hangat dan giat diperkatakan oleh pengunjung dan juga pendengar di serifm.

pertama sekali saya akan menjawabkan soalan yang membelenggu segelintir pendengar dan juga pengunjung ke radio online serifm .

apa tujuan saya wujudkan nasyid ini di serifm ? jawapannya  ialah pertama sekali sebelum kita melangkah bab mengenai hiburan kiat sentuh bab dakwah.secara maklumnya dan juga penelitian saya pengarah bagi radio serifm ini mmeberitahu saya bahawa kebanyakkan pendengar di sini tidaklah datang dari latar belakang mengaji agama dengan itu saya cuba untuk berdakwah dengan cara alternatif ini supaya untuk menarik golongan terutama sekali  golongan muda dengan islam.

perkara yang kedua, mengenai hiburan,sepertimana hiburan-hiburan nasyid ini merupakan sesuatu wadah untuk menggalak dan mendidik jiwa masyarakat dengan kata-kata nasihat yang di nanyikan disamoing itu juga insya allah dapat menyampaikan mesej yang berguna buat semua pendengar.

dengan kewujudan ini juga dapat lagi seimbangkan lagu-lagu yang diputarkan agar tidak dikatakan terdapat lagha di dalamnya.

dengan itu saya akhiri ...dengan adanya wadah ini dapat lagi memartabatkan islam dengan jalan alternatif ini selagi ia tidak terkeluar dari landasan yang sesat wallahu a'lam

   dengan itu saya akhiri dengan lafaz mulia assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Yang Tulus & Ikhlas :

No comments:

kumpulan feelhoney-sekadar lelaki biasa

hayati lirik ini

mengemis kasih-raihan (hayati bersama)